دیور ، برندی ریشه در تاریخ و درست به همان اندازه لوکس که به نظر می رسد. خانه مد فرانسوی که از سال 1946 یک مارک مشهور بین المللی است ، به دلیل ظرافت و زنانگی بی انتها تحسین شد. یک شرکت پیشرو که بیش از 70 سال در رده های بالای سلسله مراتب مد باقی مانده است ، ظاهر منحصر به فرد Dior از همان ابتدا دنیای مد را تحت تأثیر قرار داده است.
برای خرید کتونی برند دیور می توانید کلیک کنید.
كریستین دیور موسس شرکت دیور در ژانویه سال 1905 میلادی متولد شد ، وی در تاریخ دسامبر 1946 برند دیور را در پاریس تاسیس کرد. معرفی سایه های منحصر به فرد متشکل از دامن های کوتاه تر ، پرتر ، کمر تنگ تر و نیم تنه های برجسته – قطعات دیور انقلابی بودند ، به ویژه در دهه 40 میلادی .
این برند همچنان به شکوفایی خود ادامه داد. در اواسط دهه 1950 خانه دیور یک امپراتوری مد بسیار مورد احترام بود. افراد مشهور بی شماری از جمله مارلین دیتریش ، آوا گاردنر و اعضای خانواده سلطنتی دیور را به تن می کرد.
با مرگ دلخراش کریستین دیور در سال 1957 ، ایو سن لوران 21 ساله سلطنت خلاقانه خانه مد تحسین شده را به دست گرفت. سن لوران با استفاده از همان پارچه ها ، میراث کریستین دیور را زنده نگه داشت و نسبت ها و شبح ها را نسبتاً مشابه نگه داشت. با این حال ، مجموعه های سنت لوران قطعاتی را ارائه می داد که نرم تر ، سبک تر و پوشیده تر از آنها بود.
به دنبال عزیمت ایو سن لوران ، مارک بوهان در اواخر دهه 1960 به عنوان رئیس خلاق منصوب شد. با القا سبك محافظه كارانه تر ، وی به عنوان مردی كه برچسب Dior را “در خط مقدم مد و در عین حال تولید لباسهای پوشیدنی و ظریف” نگهداری می كرد ، و لباس زنانه روزانه ادعا كرد كه بوهان “شركت را نجات داد”. در سال 1967 ، دستیار بوهان ، فیلیپ گیبورگه ، اولین مجموعه لباس فرانسوی مارک تجاری با نام “خانم دیور” را راه اندازی کرد.
در سال 1989 ، جانفرانکو فره ایتالیایی الاصل بوهان را به عنوان سر طراح جایگزین کرد. فره به عنوان اولین طراح غیر فرانسوی که سلطنت خلاقانه خود را در دیور به دست گرفت ، زیبایی سنتی دیور را پشت سر گذاشت. فره با شهرت به سایه های زنانه و عاشقانه ، مفهوم سبک جدیدی را معرفی کرد که به عنوان “ظریف ، هوشیار و سخت گیر” توصیف شده است. به عنوان رئیس مجموعه های Haute Couture ، Haute Fourrure ، خزهای آماده ، لباسهای آماده و لباسهای زنانه و لوازم جانبی زنان ، جایزه طلا به Ferre اهدا شد. DiOr که معمولاً به عنوان “تاس طلایی” شناخته می شود ، از سال 1976 – 1990 ، هر ساله دو بار در فرانسه به طراحان مد هایوت اهدا می شود.
تا سال 1990 ، بوتیک های دیور در مناطق مجلل خرید نیویورک ، لس آنجلس و توکیو افتتاح شد. در آن سال ، درآمد دیور 129.3 میلیون دلار بود که درآمد خالص آن 22 میلیون دلار بود. تا سال 1995 ، درآمد این برچسب به 177 میلیون دلار افزایش یافت که درآمد خالص آن 26.9 میلیون دلار بود. همچنین در سال 1995 ، برنادت شیراک (همسر ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه) با دیور تماس گرفت و توضیح داد که وی مایل است هنگام بازدید از پاریس ، یک کیف دستی منحصر به فرد به پرنسس ولز هدیه دهد.
کیف لیدی دیور از چرم کانادایی پر شده ، الهام گرفته از ناپلئون ||| صندلی های کریستین دیور قبلاً در اولین نمایش خود در سال 1947 از مشتریان استقبال می کرد ، لیدی دیور با نقاشی ساختاری و دستگیره های محکم و بالای خود ، حروف D ، I ، O ، R را نیز به عنوان یک امضای ابدی در حروف جذاب نشان می دهد. هر لیدی دیور با دست ساخته می شود. با برش دستی از چرم ها ، قطعات پس از جمع آوری و قالب گیری در اطراف فرم چوبی ، در نهایت با دقت به هم دوخته می شوند. در کل ، 140 قطعه مجزا وجود دارد که در روند ایجاد یک لیدی دیور لازم است ، از این رو کیفیت لوکس آن نیز وجود دارد.
در طول سال ها ، چندین چهره مشهور چهره لیدی دیور بوده اند از جمله کارلا برونی ، دیانا کروگر ، مونیکا بلوچی و ماریون کوتیار. تا به امروز ، لیدی دیور قطعه ای شاخص برای این برند باقی مانده است.
تحت تأثیر آنا وینتور ، مدیرمسئول Vogue ، دیور در سال 1997 جان گالیانو را به عنوان مدیر خلاق منصوب کرد و جایگزین جانفرانکو فره شد. انتخاب طراح انگلیسی جنجال هایی را به دنبال داشت زیرا یک بار دیگر ، یک غیر فرانسوی سلطنت خلاق را در دست گرفت. با این حال ، گالینو توسط رئیس دیور ، برنارد آرنو ، با کریستین دیور مقایسه شد و خاطرنشان کرد که “گالیانو استعدادی خلاقانه بسیار نزدیک به کریستین دیور دارد. او همان ترکیب خارق العاده ای از رمانتیسم ، فمینیسم و مدرنیته را دارد که نماد دیور است. از خلاقیت های کت و شلوارها ، لباس های او – شباهت هایی به سبک دیور پیدا می شود. “
مجموعه های گالیانو تا حدودی بحث برانگیز بود که باعث علاقه بیشتر به این برند شد ، از جمله “نمایش بی خانمان” مدل های برجسته در روزنامه ها و کیسه های کاغذی و نمایش “S & M”. در سال 1999 ، گالیانو مجموعه لباس های پوشیده بهار / تابستان 2000 دیور را منتشر کرد که اولین کیف زینی نامدار این برند بود. تا سال 2000 ، گالیانو تسلط کامل بر خط آماده پوشیدن ، لوازم جانبی ، تبلیغات و ارتباطات داشت. او پیرو رد پای گوچی در زیبایی شناسی “پورنو شیک” ، دیور را به چیزی جنسیتر تبدیل کرد. اگرچه گوچی تام فورد به دلیل سبک وابسته به عشق شهوانی قابل توجه بود ، اما وقتی صحبت از این کانسپت جدید طراحی شد ، دیور گالیانو بیشترین تأثیر را داشت. به حدی که تصور می شود گالیانو بیشتر از طریق تبلیغات تحریک آمیز تبلیغاتی در Dior انقلابی ایجاد کرد تا طراحی های واقعی.
در جولای 2000 ، هدی اسلیمان جانشین پاتریک لاوئیکس به عنوان طراح اصلی Dior Homme شد. گرچه خط تولید لباس های مردانه در سال 1970 توسط مارک بوهان تاسیس شد ، اما در جایی موفق نبود که خط تولید لباس زنانه بسته شود و بوتیک بسته شود.
در سال 2011 ، هنگامی که چندین اتهام به جان گالیانو به خاطر اظهارات ضد یهودی وارد شد ، هرج و مرج در خانه دیور رخ داد. این برچسب خود را در “کابوس روابط عمومی” یافت. گالیانو ، طبیعتاً ، در ماه مارس ، درست قبل از آغاز مجموعه خود در پاییز / زمستان 2011 ، که بدون او آغاز شد ، اخراج شد.
مطلب اختصاصی جمبومگ