ادامه تلاش نایک برای افزایش فروش مستقیم به مصرف کننده ، همکاری خود را با آمازون به پایان رسانده است. در سال 2017 معرفی شد ، توافق نامه نایک-آمازون برای کمک به سوووش در مقابله با سیل کفش های تقلبی که در بازار از طرف فروشندگان شخص ثالث فروخته شده اند ، کمک می کند و به اطلاعات بیشتری در مورد مشتریانش دسترسی می یابد. کمی بیش از دو سال بعد ، نایک اعلام کرد قصد دارد فروش کفش و پوشاک خود را در وب سایت متوقف کند.
“ما به عنوان بخشی از تمرکز نایک بر افزایش تجربیات مصرف کننده از طریق روابط مستقیم تر و شخصی تر ، تصمیم گرفته ایم که خلبان فعلی خود را با آمازون خرده فروشی تکمیل کنیم. ما همچنان در مشارکتهای قوی و متمایز برای نایک با سایر خرده فروشان و سیستم عاملها سرمایه گذاری خواهیم کرد. نایک در بیانیه صادر شده به بلومبرگ نیوز گفت.
به گفته بلومبرگ ، تصمیم نایک یک اتفاق ناگهانی نبود و آمازون پیش بینی این شکست را داشت. طبق گزارش ها ، آمازون اقدام به جذب فروشندگان جدید شخص ثالث می کند تا محصول نایک در دسترس مصرف کنندگان قرار بگیرد. همچنین گفته می شود که در حال کار بر روی اقدامات جدید ضد جعل است.
همراه با تصمیم نایک مبنی بر گرایش به روشهای مستقیمتر برای مصرف کننده ، دلایل دیگری وجود داشت که منجر به کشیدن این پلاگین شد. علیرغم سرکوب محصولات جعلی ، فروشندگان شخص ثالث با رها کردن کالای ساده تحت نام های مختلف موفق به دور زدن مراکز فروش شده شدند. علاوه بر این ، محصولات خود نایک نسبت به کالاهای ارائه شده توسط فروشندگان دیگر ، نقدهای کمتری داشتند که تأثیر منفی بر موقعیتهای نتایج جستجوی آن گذاشت.
هیچ کلمه ای وجود ندارد که چگونه این امر روی Zappos که یک شرکت تابعه آمازون است ، تأثیر بگذارد. از زمان انتشار ، کفش ورزشی و پوشاک نایک هنوز هم در Zappos موجود است.
برای خرید محصولات برند نایک کلیک کنید.